Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Logo

ADEVĂRUL CREŞTIN (continuare din numărul trecut)

 

Cap. III

COPIII ÎN CĂMINUL CREDINŢEI

1.Rostul sau poziţia copiilor în căminul credinţei

Psalmul 127; Geneza 1.28

a)Copiii - mijloc pentru împlinirea rostului familiei: înmulţirea oamenilor pe pământ, pentru cer

Copiii fac posibilă înmulţirea omului pe pământ, destin fixat de Dumnezeu, aşa cum citim în Geneza 1:28: „Dumnezeu i-a binecuvântat şi Dumnezeu le-a zis: „Creşteţi, înmulţiţi-vă, umpleţi pământul şi supuneţi-l; şi stăpânişi peste peştii mării, peste păsările cerului şi peste orice vieţuitoare care se mişcă pe pământ””.

Acest cuvânt este spus foarte devreme, apărând ca un principiu al lui Dumnezeu fixat omului. În lumina lui, unirea soţului şi a soţiei, în cadrul familiei, nu este un scop pentru ei înşişi, pentru binele lor, pentru realizarea lor, pentru comoditatea sau pentru satisfacţia lor reciprocă, ci are în vedere copiii care urmează să apară în mijlocul lor. Femeia este rânduită spre a fi un ajutor pentru bărbat, pentru ca omul să poată creşte şi să se poată înmulţi umplând pământul, iar apoi aceasta să facă posibilă umplerea cerului. În adevăr, cerul doreşte să se umple cu fiinţe născute pe pământ. Pentru aceasta, este necesar întâi să existe oameni pe pământ, fiinţe create de Dumnezeu, ca apoi ei să fie mântuiţi (răscumpăraţi), încât atunci când vor fi mutaţi sus, să poată umple cerul.

Interesul lui Dumnezeu şi răspunderea omului pot fi înţelese din acest cuvânt de destin: „Omul să nu fie singur”. Această expresie se împlineşte doar parţial prin căsătorie, căci prezenţa soţiei alături de soţ va însemna tot „un om” (în definiţia Scripturii, soţu1 şi soţia alcătuiesc un singur trup), dar se împlineşte total atunci când omul se înmulţeşte. De bună seamă că această împlinire în chip văzut rămâne în lumea noastră, a oamenilor, numai o imagine, având în vedere că împlinirea desăvârşită este posibilă doar prin Omul Isus Hristos, centrul gândurilor lui Dumnezeu. La El S-a gândit Dumnezeu când a spus: să nu fie singur, ci să fie „Cel dintâi născut între mai mulţi fraţi”.

Orice cuplu trebuie deci să treacă de la o privire egoistă la o înţelegere sau la o privire teistă, avându-L în centru nu pe om, pe sine însuşi, ci pe Dumnezeu şi subordonându-se în totul intereselor Sale; iar aceasta nu se poate realiza decât prin intermediul familiei rânduite şi binecuvântate de Dumnezeu.

În acest sens, putem înţelege din Scriptură că sterilitatea unui cuplu nu este de la Dumnezeu. Sunt exemple în Cuvânt, dar toate cuplurile sunt numai temporar sterile, iar aceasta ca un exerciţiu de credinţă pentru părinţi, astfel încât prin stăruinţa în dependenţă de Dumnezeu în rugăciune, să primească harul de a avea copii.

Avraam şi Sara sunt un asemenea cuplu, dar Dumnezeu nu-l doreşte steril; El doreşte ca Avraam să aibă urmaşi şi cu mult timp înainte, pe când el nu avea nici un copil, Dumnezeu cunoştea şi cum se va purta Avraam în familia sa: „Ştiu că el va porunci fiilor săi după el să urmeze calea Domnului”.

Manoah este un alt om credincios, în vremea judecătorilor, şi el fără copii; dar el şi soţia sunt vizitaţi din cer şi li se spune că vor avea un copil. Şi astfel, dintr-un cuplu steril temporar, prin exerciţiile de credinţă şi prin intervenţia lui Dumnezeu în mijlocul lor, se naşte un copil, Samson. Judecători 13.

Elcana şi Ana au fost şi ei temporar fără copil, dar Dumnezeu nu dorea sterilitatea lor; aceasta nu putea fi în gândul Celui care dorea mulţi copii alături de Fiul iubit, Domnul Hristos. Sterilitatea lor era tot un exerciţiu de credinţă, pentru ca ei să poată primi un copil din partea lui Dumnezeu. Ana cerea numai unul, părându-i-se mult atât, dar Dumnezeu a răsplătit-o, oferindu-i mai mulţi copii. 1 Samuel 1-2.

Zaharia şi Elisabeta sunt un alt exemplu de cuplu steril până la o vreme. Deşi înaintaţi în vârstă, ei au fost vizitaţi de Dumnezeu, primind încredinţarea că vor naşte un copil, iar cel ce se va naşte din acest cuplu, prin exerciţiile de credinţă, exerciţii ale dependenţei de Dumnezeu, va fi Ioan Botezătorul. Luca 1.

     (continuare în numărul viitor)

Publicat din cartea ,,Căminul credinţei sau familia” de Ion Socoteanu şi cu acordul autorului.

Adunarea Creştină Betel Câmpulung, strada Matei Drăghiceanu, nr. 3,  

Câmpulung Muscel. 

Telefon contact: 0745.021.424

Evenimentul Muscelean