Din 15 martie, muscelenii vor plăti timbru de mediu

Vineri, 22 Februarie 2013 • Isabela FILIP • 629 vizualizari
Imprimare PDF

Marţi, la finalul şedinţei de Guvern, ministrul Mediului, Rovana Plumb, a anunţat că timbrul de mediu va intra în vigoare la 15 martie, iar, până atunci, Guvernul va adopta hotărârea pentru normele metodologice de aplicare a legii. Taxa va afecta foarte mulţi musceleni. Timbrul va înlocui actuala taxă auto, iar cei care au plătit taxă de poluare nu vor mai achita timbrul de mediu. Taxa autentică se calculează în funcţie de emisiile de dioxid de carbon, iar suma de plată pentru maşinile Euro 4 şi Euro 3 va creşte în medie cu circa 10%, în timp ce pentru Euro 2, Euro 1 şi non-euro va scădea cu 60%, până la 90%.

Taxă diferită, în funcţie de categorie

Faţă de taxa auto, timbrul de mediu va avea un cuantum mai mic pentru vehiculele non-euro, Euro 1, Euro 2, acestea având tehnologii mai învechite şi considerându-se că au o durată mai scurtă de funcţionare, poluând în consecinţă pentru un interval mai mic. Taxa va rămâne aceeaşi pentru maşinile Euro 5, iar pentru cele Euro 6, hibride şi electrice nu se va plăti nimic. Important de ştiut este şi faptul că taxa va fi calculată diferit pentru maşinile cu motoare pe benzină şi pentru cele cu motoare diesel şi va fi făcută în funcţie de emisia de dioxid de carbon. Timbrul va fi plătit o singură dată, la prima înmatriculare pe piaţa din România sau la prima transcriere, dar nu şi în cazul tranzacţiilor civile (moştenire sau partaj). Noul timbru de mediu poate fi tradus şi astfel: dacă până acum, la maşinile Euro 3 şi Euro 4 - cele mai căutate pe piaţa auto second hand în România, taxa era una acceptabilă, de acum încolo, pentru ele se va plăti mai mult. În schimb, maşinile considerate până acum mai poluante, cele Euro 2, Euro 1 şi non-euro, care “uscau” la buzunare când erau introduse în ţară, pot fi aduse mai lejer, întrucât taxa a scăzut considerabil. Cu alte cuvinte, România poate deveni lejer un cimitir al maşinilor vechi şi foarte vechi, deoarece acum ele merită să fie aduse din străinătate în ţară. Iar dacă nu ştiaţi, maşinile non-euro au fost fabricate până în iulie 1992, cele Euro 1, din iulie 1992, până în ianuarie 1996, cele Euro 2, din ianuarie 1996, până în ianuarie 2000, cele Euro 3, din ianuarie 2000, până în ianuarie 2005, cele Euro 4, din ianuarie 2005, până în septembrie 2009, iar cele Euro 5 se fabrică în prezent.
Vor plăti noua taxă toate instituţiile publice, cu excepţia autovehiculelor aparţinând Salvării, Pompierilor, Corpului Diplomatic, dar şi a persoanelor cu handicap, Forţelor Armate, Poliţiei, Jandarmeriei, forţelor de securitate ale statului. Nu vor mai plăti timbrul de mediu cei care au achitat acest tip de taxă în anumite forme. Persoanele care au dat statul român în judecată pentru restituirea taxei încasate ilegal şi cărora li s-a restituit contravaloarea taxei, precum şi cei care au înmatriculat autoturismele fără achitarea taxei vor plăti noul timbru la prima vânzare a maşinii. Pentru vehiculele revândute în afara României, statul va returna o taxă reziduală, calculată în funcţie de perioada de utilizare. Valoarea în lei a timbrului de mediu se determină pe baza cursului de schimb valutar al monedei euro stabilit în prima zi lucrătoare a lunii octombrie din anul precedent şi publicat în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene. Un element de noutate adus de ordonanţa adoptată de Guvern:  cei care doresc să cumpere maşini electrice vor beneficia de un ecotichet în valoare de 2.500 de euro.

Tags:     până      ianuarie      taxă
Avem 1505 vizitatori online

EVENIMENTUL MUSCELEAN

ISSN 1224-9068


Câmpulung Muscel, Str. Fraţii Goleşti, Nr. 7, Bl. A39, Sc. D, parter


Tel/Fax: 0248.512.117 | Mobil: 0753.311.650


evenimentulmuscelean@yahoo.com