Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

Un investitor străin a angajat specialiştii Uzinei ARO

  • Written by Anda PALURĂ, Răzvan GRIGORE
  • Hits: 5611
Multithumb found errors on this page:

There was a problem loading image 'images/stories/1590/invest2.jpg'
There was a problem loading image 'images/stories/1590/invest2.jpg'
There was a problem loading image 'images/stories/1590/invest.jpg'
There was a problem loading image 'images/stories/1590/invest.jpg'

invest2.jpg Credem în România! Acesta este sloganul cu care investitorul italian a venit la Schitu Goleşti şi a deschis societatea „Fontana Pietro” S.R.L., care realizează proiecte de inginerie şi de construcţii de matriţe pentru automobile. Grupul de firme are peste 700 de angajaţi, dintre care 10% sunt musceleni, specialişti care lucrează cu nume mari: de la Audi, la BMW, Mercedes şi McLaren la Ferrari, Daimler. S-a testat piaţa forţei de muncă din zona noastră, având în vedere că aici sunt foarte mulţi specialişti, care au fost disponibilizaţi de la fosta fabrică de maşini ARO. Pentru a afla cât mai multe despre investiţia realizată la Schitu Goleşti, am discutat cu inginerul Claudiu Lupaş, director de achiziţii şi comerţ al societăţii, cel care a adus un investitor străin să investească la noi în zonă. Alături de acesta a fost consilierul judeţean Ion Căţoiu, persoana de referinţă şi cel care l-a îndrumat pe directorul Claudiu Lupaş în tot demersul său pentru investiţia din zona noastră. Datorită eforturilor şi discuţiilor purtate de acesta, peste 200 de oameni îşi vor găsi un loc de muncă.

O investiţie de 25 de milioane de euro

Totul a început în urmă cu patru ani, când s-a luat decizia ca în zona noastră să se ridice cea mai mare fabrică de matriţe auto. În acest sens, au fost angajaţi 70 de oameni, care au fost trimişi la specializare în străinătate. Între timp, s-a cumpărat un teren în suprafaţă de 10.000 metri pătraţi şi s-a mai concesionat o altă suprafaţă de 16.000, pentru a se deschide cea mai mare fabrică din zona Muscelului. În numai nouă luni, precum un prunc, fabrica s-a născut şi, la sfârşitul acestei luni, va fi pusă în funcţiune. S-a ales această zonă, fiindcă aici s-a găsit, în primul rând, forţa de lucru aproximativ calificată din rândul foştilor specialişti ai Uzinei ARO şi, nu în ultimul rând, terenul favorabil construcţiei. Au fost multe terenuri prospectate, dar cel mai avantajos din punct de vedere al investiţiei a fost cel din comuna Schitu Goleşti. Obiectul de activitate al societăţii îl reprezintă fabricarea de matriţe. Directorul Claudiu Lupaş ne relata: „Societatea deschisă la Schitu Goleşti este nouă pe piaţa din România. Anul trecut, au început investiţia pe care o vor finaliza la sfârşitul anului 2013, cu o valoare totală de 25.000.000 de euro. Sperăm ca în România să acoperim tot ce înseamnă piaţă auto autohtonă, Renault, Ford şi ceea ce urmează să se construiască la Slatina. Ca şi grup avem clienţi foarte importanţi, suntem unici furnizori din punct de vedere al caroseriilor Ferrari, lucrăm pentru McLaren şi societăţi foarte importante cum sunt cele de la BMW, Audi care au un nume în industria auto.” Grupul „Fontana Pietro” mai deţine două fabrici, una în Italia şi alta în Turcia (Istanbul), iar cea deschisă la Schitu Goleşti este a treia fabrică a acestui mare grup internaţional.

200 de angajaţi musceleni

La sfârşitul investiţiei, care se preconizează că va fi la finalul anului 2013, vor exista un număr în jur la 200 de angajaţi, toţi cetăţeni români. „Se angajează doar personal din România şi cu precădere din zona fostei fabrici de maşini ARO. Vor veni tehnicieni care au fost angajaţi în anul 2008 pentru societatea din România şi au lucrat la firmele noastre din Italia sau Turcia. Sunt angajaţi 70 de români, care au fost trimişi la formare, atât în Turcia şi Italia, dar şi pe şantierele unde am avut contracte, cum ar fi Rusia, India sau China. Specialiştii se vor întoarce acasă şi vor lucra pentru societatea „Fortuna Pietro” din Schitu Goleşti.”, ne relata directorul Claudiu Lupaş. În momentul în care societatea se va deschide, la sfârşitul acestei luni, va avea un număr de 100 de angajaţi. Au fost readuşi în ţară specialiştii din cele două ţări şi s-au mai angajat încă 30 de localnici. Solicitările de angajare pentru această fabrică sunt mult mai mari, dar societatea are un nume şi o etichetă şi se doreşte să se angajeze oameni care sunt foarte bine pregătiţi. Nu li se permite să greşească cu clienţii. Motivul principal pentru care s-a ales această zonă pentru construcţie este faptul că aici s-a găsit personal specializat de la Uzina ARO. „Credem noi că am ales cei mai buni specialişti care au lucrat la ARO, i-am trimis la specializare prin intermediul grupului nostru de firme. Acum avem 70 de specialişti care vor lucra aici la firma de la Schitu Goleşti.”, ne spunea directorul de achiziţii şi comerţ, Claudiu Lupaş.

S-a făcut recepţia lucrării şi se caută angajaţi

invest.jpgMiercuri, în prezenţa senatorului Mircea Andrei şi a unei întregi delegaţii PD-L a fost semnat procesul verbal de recepţie a lucrării de construcţie. A fost momentul în care firma constructoare „Over Land” Piteşti a predat clădirea beneficiarilor societăţii „Fontana Pietro”. Fabrica va începe producţia peste o lună şi va avea, pentru început, 100 de angajaţi. Între timp la sediul firmei din Lăzăreşti, comuna Schitu Goleşti, se primesc CV-uri în vederea unei eventuale selecţii pentru angajare. Există personal operativ pe serviciul de resurse umane care va face o selecţie a acestor CV-uri şi în momentul în care se găsesc persoane care corespund posturilor existente vor fi contactate. Angajări se fac pe orice post, dar cu precădere pentru sculer matriţer. Specialiştii români sunt văzuţi bine în societatea italiană, având nevoie doar de o parte de instruire. În fabrica de la Schitu Goleşti se va lucra pentru orice marcă auto cu care se vor încheia contracte de colaborare, important este să existe o afacere profitabilă de ambele părţi. Principalul interes este pentru piaţa internă, fabrica fiind plasată la o distanţă relativ mică de Uzina Dacia Mioveni şi nu foarte departe de fabrica auto Ford de la Craiova. Zona a fost aleasă strategic, având în vedere că industria auto este concentrată într-o rază de 180 de kilometri. Pentru început, producţia este destinată în proporţie de 90% pentru export şi apoi se va intra şi pe piaţa internă.

The most visited gambling websites in The UK