Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

După un an de aşteptare, a fost înghesuit pe grila de salariaţi ai Primăriei încă un post de auditor

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 902

Personalul Primăriei şi al instituţiilor subordonate numără 560 de angajaţi

b_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2020_august_2509_2.jpgO şansă de angajare la Primăria Câmpulung pentru aceia dintre dumneavoastră care sunteţi pregătiţi cu ce trebuie, pentru a satisface exigenţele superiorilor instituţiei! Ţinând cont de maniera care nu lasă loc de interpretări a recrutării de personal şi în mandatul 2016-2020, nu are rost să vă ambalaţi. Cel mai probabil, postul proaspăt înfiinţat are deja ocupantul în aşteptare, neavând acces oricine într-un sistem dominat de pile, frăţii şi cumetrii personale şi politice. Poate, dacă se schimbă actuala conducere a municipiului, posesoarea unei mentalităţi „mucegăite”, care nu ridică pretenţii de performanţă, vom ajunge să vedem în Primărie personal amabil, conştiincios şi, foarte important, pus la curent cu noul. Alegând acelaşi primar, rămânem cu greţoşii, incompetenţii şi vicioşii pe care, la orele prânzului, îi găseşti la o tavernă din vecinătate, după două-trei ore epuizante la birou. Ce angajează, mai nou, autorităţile? Un auditor, clasa I, gradul profesional asistent. Deocamdată, s-a înfiinţat postul, „selecţia” urmează. 

Ţâroiu s-a scos: Curtea de Conturi i-a impus al doilea auditor  

Consilierilor municipali li s-a cerut, la şedinţa ordinară din 30 iulie, să aprobe modificarea organigramei şi a statului de funcţii ale aparatului de specialitate al primarului. Modificare constând în înfiinţarea, în cadrul Compartimentului de Audit Public Intern, a unei funcţii publice vacante de execuţie de auditor, ale cărei caracteristici au fost menţionate în deschiderea articolului. Crearea acestei oportunităţi pentru cineva din anturajul membrilor actualei administraţii a fost justificată printr-o impunere a Curţii de Conturi, după controlul din primăvara acestui an. 

Referatul primarului citează Decizia nr.9 din 11 mai 2020, prin intermediul căreia Camera de Conturi Argeş cere autorităţilor câmpulungene „efectuarea următoarelor diligenţe”. Unu: „analiza şi dimensionarea Compartimentului de Audit Intern existent la nivelul entităţii, astfel încât să fie posibilă acoperirea integrală, într-o perioadă de trei ani, a sferei auditabile, identificate la nivelul activităţii proprii şi a celor 21 de entităţi publice subordonate, precum şi supervizarea misiunilor de audit public intern.” Doi: „supunerea spre analiza şi aprobarea Consiliului Local Câmpulung, sub formă de proiect de hotărâre, a modificărilor necesare.”

Potrivit legii, „Compartimentul de Audit Public Intern - noţiune generică privind tipul de structură funcţională de bază a auditului public intern -, în funcţie de volumul şi complexitatea activităţilor şi riscurilor asociate de la nivelul entităţii publice, poate fi: direcţie generală, direcţie, serviciu, birou sau compartiment cu minimum doi auditori interni, angajaţi cu normă întreagă.” În condiţiile acestei obligaţii stabilite prin lege, preluate în raportul lor şi de auditorii Camerei de Conturi de la Piteşti, Executivul s-a conformat. 

Proiectul de hotărâre a fost inclus pe ordinea de zi a dezbaterii ordinare din 30 iulie. „Trebuie să rezolv problema, fiindcă raportul Curţii de Conturi ne-a obligat să avem încă un auditor public. V-am supus atenţiei, dacă sunteţi de acord, să modificăm organigrama cu încă un auditor public.”, astfel a sunat explicaţia scurtă a primarului, care, în caz de câştig la alegeri, face fericit, cel mai probabil, un apropiat. Al său şi/sau al partidului.

Propus în august 2019, scos de pe listă în septembrie 2019, postul a fost înfiinţat în august 2020   

În urmă cu exact un an, la şedinţa din august 2019, Liviu Ţâroiu a avut o tentativă eşuată de a umfla personalul Primăriei cu 28 de posturi dintr-un foc! Documentaţia pregătită la acel moment prevedea un total al slujbelor din Primărie, ocupate şi vacante, de 147 de „bucăţi”. Între acestea se afla şi postul de auditor, deoarece, potrivit primarului, „noul Cod Administrativ ne obligă la Audit să avem cel puţin două persoane, nu una, pentru că trebuie să facem şi auditul asociaţiilor de proprietari.” Pe fondul reacţiei publice dezaprobatoare, Executivul şi-a dat o pauză de o lună, pentru a elimina job-urile neocupate, care nu constituiau urgenţe. Pentru următoarea întâlnire, din septembrie 2019, 9 locuri vacante au fost şterse cu totul de pe statul de funcţii, care tot umflat rămânea, cu un total de 138 de funcţii în instituţie, cu 19 mai multe decât în 2016, când Ţâroiu a ajuns primar. Pe atunci, instituţia număra 119 slujbe, dintre care 113 ocupate şi 6 vacante. În septembrie 2019, între cele nouă posturi la care s-a renunţat se afla şi auditorul propus la Compartiment Audit Intern. 

Forma finală a organigramei şi a statului de funcţii s-au aprobat în octombrie 2019, când, dacă nu s-au putut 147, nu s-au putut nici 138, au fost bune şi 125 de posturi la Primărie, compromisul înghiţit cu noduri de autorii planurilor de extindere a personalului. După două contramandări ale votului şi după două ajustări ale cifrei finale, au rezultat şase posturi în plus, la care şefimea instituţiei n-a renunţat nici picată cu ceară! Aşadar, forma definitivă a statului de funcţii, care a fost aprobată de majoritatea politică aflată la discreţia primarului, a constat în 125 de posturi în Primărie, faţă de cele 119 existente în instituţie, în toamna anului 2016. „Prin lege ne obligă să facem un Compartiment de Guvernanţă Corporativă şi Sprijinire Asociaţii de Proprietari, pentru că cel de la Audit are audit intern, iar cu asociaţiile de proprietari avem foarte mari probleme, la apă, gunoi, etc. şi nimeni nu-i poate coordona, fiind un domeniu foarte rău organizat.”, a jelit Ţâroiu, toamna trecută, postul tăiat de pe listă. Cele şase posturi au un impact anual în ceea ce priveşte salarizarea, conform comunicării realizate în plen de gestionarul bugetului local, de circa 386.000 lei.

În prezent, Compartimentul Audit Intern numără un salariat în persoana Danielei Bănuţă, care, înainte de a ajunge auditor, după pensionarea Mariei Mocanu, a trecut pe la Stare Civilă şi Resurse Umane.   

Primăria a egalat Spitalul şi a depăşit Vânătorii de Munte

Recapitulând câţi angajaţi - prezenţi şi viitori, graţie locurilor disponibile - numără acest colos care este Primăria Câmpulung, concluzia este că administraţia publică locală nu este mai prejos decât Spitalul Câmpulung, considerat cel mai mare angajator de stat din municipiu, care funcţionează cu un număr aproximativ egal de salariaţi, sau Garnizoana Câmpulung, graţie personalului Vânătorilor de Munte, depăşit de bugetarii din subordinea lui Liviu Ţâroiu. 

Celor 125 din Primărie li se alătură colegii din serviciile şi instituţiile subordonate, dar şi din cele două societăţi ale Consiliului Local: 

Serviciul Public de Administrare a Domeniului Public şi Privat Câmpulung: 121 posturi; 

Direcţia Publică de Asistenţă Socială: 98 posturi;   

Serviciul Public Comunitar Local de Evidenţă a Persoanelor: 14 posturi;

Muzeul Câmpulung: 19 posturi; 

Biblioteca Municipală Câmpulung: 9 posturi; 

Casa de Cultură „Tudor Muşatescu”: 7 posturi; 

SC Edilul CGA SA: 146 posturi (obiectivul operatorului era de a ajunge la 148, până la sfârşitul lui 2019); 

SC Pieţe Servicii Comunitare Muscel SRL: 18 posturi. 

Aproape 560 de locuri de muncă oferite de cel mai căutat angajator din Câmpulung, care, deşi a adoptat refrenul privaţilor, că nu mai are cu cine să muncească în oraş, după plecarea oamenilor de calitate, nu mai ştie cum să le fac loc în interior unora recrutaţi exclusiv pe criterii politice şi personale. Magda BĂNCESCU

The most visited gambling websites in The UK