Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

După Pârşeni 2, devenit, după reabilitare, unul dintre cele mai bune drumuri din Poienarii de Muscel, urmează asfaltarea la Valea Îndărăt

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 1322

b_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2020_august_2507_21.jpgb_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2020_august_2507_18.jpgInfrastructura rutieră a comunei Poienarii de Muscel dobândeşte încă o arteră îmbunătăţită, prin asfaltarea drumului comunal Pârşeni 2, din vecinătatea Primăriei. Lucrarea continuă proiectul de modernizare a tronsonului 1, executat acum mai bine de un an. Cât despre execuţie, aceasta s-a derulat într-un ritm alert, inclusiv pe perioada stării de urgenţă. Constructorul şi-a testat personalul, ca să nu rişte infectarea unui colectiv cu aproximativ 100 de angajaţi. Nefiind deranjaţi de sătenii curioşi să afle una-alta şi, mai mult, să-şi dea cu părerea, cum se întâmplă, de obicei, când văd mişcare în sat, muncitorii au profitat şi de timpul bun, şi de „domiciliul forţat” al cetăţenilor şi au tras tare, ca să termine repede. Următoarea cale de acces care intră în şantier este drumul ce străbate Valea Îndărăt, pentru care ordinul de începere a lucrării de asfaltare a fost emis de primarul Ion Banzea.         

Condiţiile în care a fost realizat Pârşeni 2 îl plasează între cele mai bune artere din comună 

Vara trecută, pe 23 august, mai precis, primarul Ion Banzea a lansat o ofertă de lucru atractivă la Poienarii de Muscel, sub titulatura „Actualizarea restului de executat şi completarea lucrărilor de modernizare a drumului comunal DC 41C Pârşeni 2”. Investiţia de modernizare a căii de acces punea accent pe execuţia podeţelor tubulare,  montarea tuburilor de beton armat prefabricat, şanţuri şi rigole pereate, rigole carosabile. Pentru asigurarea scurgerii apelor transversal, proiectantul a inclus în studiul său, care a stat la baza execuţiei investiţiei: un podeţ tubular Ø 400 mm, cu o lungime de 9,20 metri; un podeţ tubular Ø 600 mm, cu o lungime de 5 metri; două rigole carosabile, acoperite cu elemente prefabricate, cu lungimile de 10 metri, respectiv 7 metri. Proiectul a fost completat cu şanţuri şi rigole pereate, precum şi şanţuri de pământ, pentru a asigura scurgerea apelor longitudinal. 

Licitaţia a pornit de la o valoare estimată de 1.268.375,78 lei şi a fost adjudecată la preţul de 1.267.838,12 lei, de un constructor din Geamăna, Roloplast Tehnoconstruct SRL, având ca asociat o firmă din Valea Mare Podgoria, Construct Steel Market. Pe 19 noiembrie 2019, s-a semnat contractul cu executanţii câştigători în faţa societăţii piteştene Florimar Construct Total SRL. 

„Pârşeni 2 pleacă de la podul Măgheriţei şi se uneşte cu cel care porneşte din spatele Primăriei. Au fost 1,1 kilometri şi a fost un pic mai dificil, pentru că, faţă de celelalte drumuri, acesta a fost făcut cap-coadă de către firmă. Au fost prinse în el şi diguri de sprijin, şi rigole, şi podeţe, şanţurile betonate, două straturi de asfalt. A fost executat în condiţii şi pot să spun că este aproape cel mai bun drum din comună. Lucrătorii au fost oameni serioşi, nu trebuia să stai după ei, ca să vezi ce fac. Aveau un inginer, şef de formaţie, care a fost în permanenţă cu ei. Au făcut o lucrare de calitate.”, este mulţumit primarul Banzea de finalitatea contractului, susţinut din fonduri proprii, completate cu un mic sprijin de la Consiliul Judeţean.             

Din aproximativ 2 km, cât măsoară drumul din Valea Îndărăt, primarul îşi doreşte să reabiliteze măcar jumătate în acest an  

În comună este pe punctul de a începe altă lucrare menită să îmbunătăţească deplasarea şoferilor, de data aceasta, la Valea Îndărăt. Pe 29 noiembrie 2019 a debutat licitaţia pentru execuţia lucrărilor de construcţii aferente proiectului „Modernizarea drumului comunal DC 42, cu lungimea de 1,88 km”. Câştigătorul a fost desemnat după o jumătate de an, pe 17 iulie, când contractul a fost câştigat de una dintre firmele familiei Răuţoiu, Conteh Barengott, înregistrată cu sediul în Târgovişte. Dacă tot nu primeşte ordinul de începere a amenajării Bulevardului „Pardon” din partea primarului Liviu Ţâroiu, Conteh Barengott este aşteptată, în aceste zile, la Poienarii de Muscel, unde are de onorat un angajament în valoare de 2.101.977,44 lei. Mai precizăm, legat de această lucrare, că şi-ar fi dorit să continue colaborarea cu Ion Banzea acelaşi constructor din Geamăna, Roloplast Tehnoconstruct SRL, care s-a înscris în procedura de achiziţie cu acelaşi asociat, Construct Steel Market. A câştigat, însă, Conteh Barengott, a cărei echipă, după cum ne-a anunţat primarul, se va instala curând pe şantierul arterei din Valea Îndărăt. 

Potrivit descrierii „frontului de lucru”, oferită în SICAP, de autoritatea contractantă, „drumul comunal se desprinde din drumul județean DJ738, în dreptul Primăriei şi evoluează spre dreapta, pe o suprafaţă asfaltată în anii anteriori, pe circa 850 metri. La finalul sectorului asfaltat, începe sectorul care prezintă interes. În prezent, acest sector este din beton de ciment, dar cu durata de serviciu depăşită, şi evoluează până la km 2+700, de unde se continuă, până la final, pe o structură pietruită, pe încă 470 metri. Lungimea ce prezintă interes este de lungime 1,88 m. DC 42, pe sectorul analizat, se prezintă cu o structură rutieră rigidă, cu dale din beton de ciment, mărginite de un acostament variabil pietruit şi şanţuri, parţial sau total, colmatate. Dalele din beton de ciment sunt foarte degradate, sunt porțiuni cu dale fragmentate tasate sau cu suprafaţa erodată. Drumul comunal investigat se încadrează în clasa tehnică V. Acestea asigură un trafic preponderent de interes local cu componentă agricolă, dar, totodată, axat şi spre alte activităţi cu caracter economic. Drumul comunal DC 42 are o structură cu dale din beton de ciment, cu durata de serviciu expirată, având, în sens transversal, o lăţime de 5 metri, cu acostamente de până la un metru. Dalele din beton de ciment sunt foarte degradate, sunt zone cu o multitudine de gropi, dale fracturate, încălecate. Pe alte zone, pietruirea a luat locul betonului de ciment. Drumul investigat deserveşte locuitorii din zonă sau asigură accesul către obiective de interes economic şi descarcă trafic specific (preponderent agricol). Este circulat periodic de vehicule cu sarcina mai mare de 3,5 tone sau vehicule limitate la osia standard 11,5 t.”

Proiectantul a pus la dispoziţia constructorului o soluţie care cuprinde: =caracteristici tehnice şi parametri specifici obiectivului de investiţii: platforma drumului - 7-8 metri; acostamente - 2 x 0,5 metri, parte carosabilă - 6 metri; =varianta constructivă de realizare a investiţiei: 4 cm BAPC16 rul 50/70; 6cm BADPC 22.4 leg 50/70; geogril antifisură (bidirecţional, cu rezistenţă de minim 50kn/m), minim 3 cm mortar antifisură; reparaţii ale existentului; =trasarea lucrărilor: trasarea pe teren a lucrărilor se va face de personalul specializat, dotat cu aparatură corespunzătoare, pe baza proiectului, în prezența beneficiarului, antreprenorului general, executantului şi proiectantului; =protejarea lucrărilor executate şi a materialelor din şantier cade în sarcina integrală a executantului. Executantul asigură depozitarea şi paza corespunzătoare, pe toată perioada execuţiei şi supravegherea tuturor lucrărilor în desfăşurare; =organizarea de şantier: având în vedere că lucrările se execută în intravilanul localităţii, organizarea de şantier nu ridică probleme speciale. Construcţiile necesare organizării de şantier vor fi amplasate în perimetrul amplasamentului. Executantul este obligat să asigure realizarea construcţiilor provizorii necesare desfăşurării în condiţii optime a execuţiei lucrărilor, activităţii de supraveghere, precum şi depozitării temporare a materialelor necesare realizării proiectului. „Proiectul de organizare de şantier va fi întocmit de executantul lucrării. Curăţenia pe şantier se va menţine zilnic, de către executant, astfel încât să nu afecteze construcţiile din vecinătate şi circulaţia în zonă. Pe timpul lucrărilor, se vor lua măsuri organizatorice pentru prevenirea degajării prafului şi pentru reducerea la minim a zgomotelor.”, sunt condiţiile impuse constructorului de către Executivul de la Poienarii de Muscel.

„Nu avem bani ca să-l facem cap-coadă, însă realizăm cu cât avem. Măcar să executăm jumătate din el.”, este dorinţa primarului, care îşi pune nădejdea şi în rectificările de buget, mai greu de produs pe criza generată de pandemie. Magda BĂNCESCU  

 

The most visited gambling websites in The UK