Te informam ca site-ul nostru foloseste cookie-uri, iar prin navigarea pe site iti exprimi acordul asupra folosirii acestora. 

Menu
TRAFIC

Elevii de la „Dinicu Golescu”, distanţaţi şi în clădirea situată peste drum de liceu

  • Written by Evenimentul Muscelean
  • Hits: 1130

Consiliului Judeţean i se va cere să transmită Câmpulungului imobilele în care a funcţionat liceul între 1894-1937  

b_400_250_16777215_10_images_images2_ziar_2020_august_2506_25.jpgPână se hotărăsc guvernanţii cum se vor desfăşura cursurile din luna septembrie, când începe noul an şcolar, unii dintre directori îşi pregătesc unităţile, conform cerinţelor de distanţare, în eventualitatea revenirii elevilor în clase. Cu atât mai mult cu cât sunt şanse ca politicienii de la centru să paseze în teritoriu responsabilitatea redeschiderii şcolilor, lăsând inspectoratele să decidă, împreună cu managerii instituţiilor de învăţământ, cum se vor ţine orele. Cu elevii prezenţi în bănci sau în faţa tabletelor, care nici acestea n-au fost cumpărate, darămite testate de beneficiari, ca să se obişnuiască cu ele. Partea proastă este că nici dascălii nu strălucesc la capitolul predare online, după cum nici părinţii nu agreează ideea ca fiii şi fiicele să înveţe carte din faţa unui monitor, care nu permite înţelegerea noţiunilor de către elev şi verificarea cunoştinţelor de către profesor ca atunci când procesul educativ se derulează în sala de clasă. 

Conducerea de la „Dinicu Golescu” mizează pe reluarea faptică a lecţiilor, cu şcolarii şi liceenii înapoi la şcoală, tocmai de aceea a dat startul pregătirilor pentru a pune pe toată lumea la adăpost. Principala regulă constă în a asigura distanţa între copii, cerinţă imposibil de respectat menţinându-se toate clasele în imobilul liceului. Din acest motiv, de la toamnă, o parte din clasele Colegiului „Dinicu Golescu” vor fi mutate în clădirea de peste drum, care a fost sediul iniţial al liceului în urmă cu 126 de ani. În prezent, construcţia solicitată de directorii Petre Parghel şi Magdalena Dorcioman găzduieşte o şcoală specială, aflată în subordinea Consiliului Judeţean. 

Parghel are nevoie de clădirea situată peste drum de „Dinicu”, pentru distanţarea elevilor în clasă 

La începutul lunii iulie, la Primărie a ajuns o adresă din partea directorului Petre Parghel, care cere o clădire aflată peste drum de Colegiul Naţional „Dinicu Golescu”. În imobilul din strada Negru Vodă, nr.87, în care, în prezent, se află Centrul Şcolar de Educaţie Incluzivă „Sfântul Nicolae”, a funcţionat, de la înfiinţare, în anul 1894, Liceul „Dinicu Golescu”. Motivele pentru care conducerea şcolii solicită să i se acorde în folosinţă edificiul sunt legate de pandemie, care generează nevoia de extindere a activităţii de învăţământ în afara clădirii noi. „Imobilul a fost în proprietatea colegiului, până la edificarea noului local în care funcţionăm în prezent (1937) şi pentru care deţinem acte de proprietate. Precizăm că, în perioada legală, nu am depus cerere de retrocedare, pe Legea 10/2001, întrucât nu aveam nevoie de spaţiu suplimentar. Pentru a integra măsurile de siguranţă şi de distanţare impuse de infecţia cu noul COVID-19 în derularea activităţilor educaţionale, acest spaţiu ne-ar fi de un real ajutor, astfel că vom putea funcţiona într-un singur schimb, vom putea realiza circuite, astfel încât elevii să nu interacţioneze fizic, să păstrăm aceeaşi clasă pe toată durata instruirii. De asemenea, răspunzând cerinţelor părinţilor, începând cu anul şcolar 2020-2021, am primit acordul ISJ Argeş privind funcţionarea programului „Şcoală după şcoală” pentru învăţământul gimnazial, având astfel nevoie de cel puţin 4 săli de clasă.”, sunt argumentele directorului Parghel înaintate primarului Liviu Ţâroiu.

Municipalitatea se pregăteşte să ceară imobilul Consiliului Judeţean  

Managerul şcolii s-a adresat Primăriei, ca partener de dialog al Consiliului Judeţean, care deţine imobilul de vizavi de „Dinicu” în patrimoniu. Solicitarea conducerii liceului a stat la baza unui proiect de hotărâre pregătit pentru şedinţa Consiliului Local desfăşurată joi, 30 iulie. Aleşilor municipali li s-a cerut de către Executiv să fie de acord cu depunerea unei cereri de trecere a imobilelor - clădiri şi teren - din domeniul public al judeţului Argeş în domeniul public al municipiului Câmpulung. După transferul de la judeţ către municipalitate, în cazul în care şefii Consiliului Judeţean vor fi de acord să cedeze o construcţie ultracentrală, bunurile ar urma să fie date în administrare Colegiului Naţional „Dinicu Golescu”, pentru desfăşurarea procesului de învăţământ.

Înainte ca cererea lui Parghel să fie depusă la Primărie, între Executiv şi Consiliul Judeţean s-a purtat o corespondenţă pe acest subiect, de vreme ce răspunsul CJ precede demersul şcolii. Mai precis, directorul s-a adresat Primăriei pe 1 iulie, însă pe 25 iunie, autorităţile judeţene aveau deja pregătită, pentru colegii de la Câmpulung, o adresă cu situaţia clădirilor şi terenurilor aflate în proprietatea judeţului. La poziţiile 14-21 se află imobilele Centrului Şcolar de Educaţie Incluzivă „Sfântul Nicolae” Câmpulung. 

După votul favorabil acordat de Consiliul Local, ce permite Executivului să continue tratativele cu proprietarul, rămâne să se pronunţe aleşii judeţeni asupra transmiterii către Câmpulung a construcţiilor de care are nevoie „Dinicu Golescu”. Votul favorabil, însă, se lasă aşteptat, hotărârea fiind amânată pentru şedinţa următoare, pe motiv că demersul celor de la „Dinicu Golescu”, împreună cu Primăria, a sărit peste Inspectoratul Şcolar Judeţean Argeş. Instituţia, bănuim, cea mai interesată de siguranţa elevilor şi a profesorilor, care n-ar avea de ce să se opună mutării unor clase „peste stradă”. Inspectorul şcolar adjunct Cristi Creţu, căruia i se datorează contramandarea votului, care lungeşte organizarea noului an de învăţământ, a ridicat problema copiilor şcolarizaţi la centrul special, a căror mutare trebuie rezolvată cu prioritate, înaintea transferului de clădiri. O chichiţă cu rol de frână a demersului „logistic” al conducerii de la „Dinicu”, căci depunerea unei simple cereri pentru predarea clădirilor de către autorităţile judeţene nu echivala cu scoaterea în stradă a copiilor care învaţă în condiţii speciale, adaptate nevoilor lor. Dar, din orgoliul rănit al Inspectoratului Şcolar, care aşteaptă să fie rugat, întrebat, consultat, a învins şi de această dată birocraţia.        

Teoretic, n-ar trebui să existe impedimente ale transferului imobiliar, deoarece activitatea şcolară specială derulată în interior este una foarte redusă, la sub 20 de elevi, şi poate fi mutată într-un spaţiu mai restrâns. Mai ales că CJ mai are şi alte construcţii pe teritoriul municipiului.

Magda BĂNCESCU

The most visited gambling websites in The UK