Elevii îsi bat joc de profesori pe internet

Marţi, 25 Noiembrie 2008 • Daniela BENEA • 2482 vizualizari
Imprimare PDF

site.jpg

În timp ce o profesoară de la „Dan Barbilian” „trebuie eutanasiată”, alt dascăl “nu e trendy, pentru că poartă papuci cu şosete”

E atât de multă informaţie în jurul nostru, încât e suficient să ştim unde să căutăm. Nu trebuie să fii la curent cu toţi filozofii sau cu ultimele noutăţi în orice domeniu, pentru a găsi ceea ce vrei să afli. Internetul, ultima descoperire, facilitează documentarea în absolut orice, iar publicitatea online este la îndemâna oricui, mai mult sau mai puţin gratuit. Digitalul a pus stăpânire şi pe şcolile şi liceele din Câmpulung.

În timp ce elevii îşi notează profesorii pe site-uri speciale, ca un mod de descărcare psihică, iar majoritatea tinerilor în devenire au blogguri - mici jurnale online - la 12-14 ani, o parte din instituţiile de învăţământ din municipiu sunt prezentate pe internet, sub o formă, de cele mai multe ori, mai puţin actualizată. La un raid al nostru în lumea virtuală, am fost surprinşi, uneori plăcut, alteori mai puţin plăcut. Limita constă în educaţie şi limbaj, fie el virtual sau în lumea reală. Pasiunea tinerilor de a critica profesorii s-a materializat, în ultimii ani, într-o formulă inedită. Există, cel puţin, două site-uri, unde copiii pot da note profesorilor, în care şi elevii musceleni au lăsat calificative, însoţite de mici comentarii ale acestora.

Profesori, consideraţi „the best”, pe internet

Pe site-ul www.calificativ.ro, există o rubrică „calificative profesori”, unde rolurile sunt inversate, iar elevul dă note profesorului. Elevii speră că, arătând dascălilor unde greşesc, ar putea aduce în relaţia elev-profesor acea colaborare în care ambele părţi ar avea de câştigat, dar, mai ales, procesul didactic. Modalitatea de a acorda o notă aici este foarte simplă. Din puzderia de şcoli, se alegea cea care interesează. Evaluarea nu se face prin note propriu-zise, ci prin calificative: slab, bun şi foarte bun, iar criteriile sunt reprezentate de profesionalismul cu care materia este făcută înţeleasă în clasă, metode pedagogice de predare şi popularitatea. Sunt înscrise 28 de instituţii de învăţământ din municipiu, printre care şi cele din Bughea de Jos, Rucăr, Lereşti şi Dâmbovicioara.

La Colegiul Naţional “Carol I” sunt înregistraţi 48 de profesori, o parte dintre ei de câte două ori, dar elevii sunt rezervaţi în a comenta, doar 5 profesori primind calificative, numai de „foarte buni”. În timp ce profesoara de germană Carmen Alecu este considerată „super” de către o elevă care i-a acordat numai note de 10,  Sebastian Cealâcu, profesor de educaţie fizică, „are tact, e înţelegător, îl doresc ca profesor” - comentează un alt elev. Pentru Ion Idoraş, „tot respectul” din partea unui elev, care îl consideră popular, de nota 10, dar la profesionalism şi pedagogie l-a notat mai „exigent”, cu 9. De asemenea, Loredana şain, profesoară de istorie, şi Marian Andreescu, profesor de matematică, sunt evaluaţi cu 10 pe linie. La Colegiul Naţional „Dinicu Golescu”, din 78 de profesori înscrişi pe site, doar trei au primit note, toate maxime, iar comentariile sunt mai mult în engleză. Profesoara de limba română, Irina Enescu, este considerată „the best”, „profesoară foarte bună, phoop”, Manuela Oncescu, profesoară de matematică, „cel mai de treabă prof”, iar Maria Tătulea, profesoară de informatică, este „the best of school”. La Grupul şcolar Tehnologic sunt înregistraţi doar trei profesori, fără a fi „evaluaţi”, la LNPA, doi dascăli aşteaptă evaluarea elevilor, iar la Liceul Teoretic „Dan Barbilian”, 17 profesori, care nu au primit nici o notă. Staff-ul şcolilor din Câmpulung este complet, dar neactualizat, pe site-ul respectiv fiind „îndosariate” şcoli, care nu mai există, cum este cea de la Valea Româneştilor.

Cei mai „îndrăzneţi” elevi sunt la „Dan Barbilian”

şi site-ul www.noteprofesori.com îndeamnă elevii să dea o notă profesorilor lor. Spre deosebire de celălalt site „trecut în revistă” de noi, acesta este mai tehnic şi mai bine realizat, dar plin de greşeli. Prin selectarea de pe o hartă digitală a judeţului, ajungem în şcolile din Câmpulung, printr-un simplu click. Inventarul este peste aşteptări: 10 şcoli, 12 licee şi o facultate, la fel de neactualizate. şcoala generală nr. 6 figurează în listă, dar şi-a închis porţile. Doar trei şcoli au fost accesate şi un număr total de 5 profesori lăsaţi în aşteptarea notelor. Există un singur comentariu de mulţumire, al unei eleve, scris în 2004, adresat învăţătoarei de la şcoala nr.2. „Învăţătoarea Maria Bulea a fost pentru mine cea mai bună învăţătoare, fapt pentru care îi mulţumesc din suflet că mi-a îndrumat paşii în viaţă.” şi la licee, linişte aproape deplină, elevii abţinându-se în a comenta cu privire la profesionalismul profesorilor lor. Sunt înscrişi trei profesori la „Carol I”, doi profesori la Liceul Industrial Aro (între timp şi-a schimbat denumirea), câte un profesor la LNPA şi „Minier”, patru profesori la „Dinicu”, iar recordul este bătut de „Dan Barbilian”, cu 8 profesori propuşi spre evaluare.

Este lăsat un mesaj pentru profesorul de fizică de la „Industrialul” anilor trecuţi, Dănuţ Ionescu, probabil, de către un elev care nu l-a uitat. „Când mă gândesc la anii de liceu, primul gând zboară la domnul diriginte. Acum, sigur este acelaşi om, pus pe glume şi, bineînţeles, nu cred că a renunţat la lucrările scrise date în amfiteatru (noi eram aşezaţi în zig-zag), iar de note nu mai vorbesc. Nu am uitat nici de: “Curaj găină, că tot te tai!””. Elevii de la „Dinicu Golescu” au îndrăznit să comenteze doar în cazul profesoarei de limba română Simona Bădiţescu, considerată „super marfă” şi profesorului de fizică Sârbu Vasile (n.r. Sârbu Gheorghe), unde părerile sunt împărţite: “Cel mai tare prof” sau „nu e nimik”, acesta din urmă fiind „taxat” cu un 4 şi un 5. Elevii de la „Chimic” îndrăznesc mai mult, dar limbajul, pe alocuri, lasă de dorit. În timp ce profesoara de română „trebuie eutanasiată” , profesorul de biologie este „certat” online la modelul liceanului „trendy”: „Nae!!! nea Nae!!, săracu’ de el... nu l-a învăţat mămica lui că nu e „trendy”, „flendy”, „funky”, „fresh” să porţi papuci cu şosete (tot timpul anului, inclusiv iarna).” C

hiar dacă identitatea este ascunsă, elevii musceleni sunt destul de timizi în a-şi nota profesorul. Dacă tinerii din ziua de azi nu se mai urcă în copaci ca părinţii lor, nu trebuie priviţi altfel. Dacă generaţiile trecute ar fi avut posibilitatea să dea corcoduşul pe laptop, cu siguranţă, alegerea ar fi fost făcută în favoarea ultimului. Dacă s-ar lua partea bună din ceea ce li se oferă în ziua de azi, probabil, totul ar fi în regulă. Copiii se joacă pe computer de la 5 ani şi atrag critica bunicilor sau a părinţilor că stau prea mult în faţa televizorului, calculatorului şi nu joacă şotronul în faţa blocului sau nu citesc destul. Este o altă generaţie, neînţeleasă, ascunşi într-o lume a lor. Liceenii sunt numiţi trendy, pentru că sunt la curent cu tot ce mişcă la Hollywood, ascultă muzică şi vorbesc prea mult în engleză. Părinţii lor nu au avut posibilitatea să se uite la MTV, pentru că la televizor se dădea mai mult operă sau programe pentru minorităţile maghiare. Cu toate acestea, aceştia nu au învăţat maghiară, nici nu au ţinut minte numele operei. Nu este un lucru rău că puştii din ziua de azi se uită la seriale bune sau înţeleg filmele fără subtitrare. Dacă inventivitatea de care dau dovadă ar fi în limita bunului simţ, totul ar fi în regulă.

Tags:     profesori      elevii      pentru      dacă      profesoară      şcoli      există
You are here:   Home

EVENIMENTUL MUSCELEAN

ISSN 1224-9068


Câmpulung Muscel, Str. Fraţii Goleşti, Nr. 7, Bl. A39, Sc. D, parter


Tel/Fax: 0248.512.117 | Mobil: 0753.311.650


evenimentulmuscelean@yahoo.com